zondag 16 augustus 2015

Nieuw schooljaar

Voor mij duurt het nog een weekje, Regio Noord begint morgen weer met het schooljaar. Ieder jaar is het toch wel weer even spannend. Ik hoor dit terug van veel leerkrachten. De laatste nacht slaap je niet lekker en gaan er allerlei doemscenario's door je hoofd. Zelf had ik daar dit jaar op vakantie in Frankrijk zelfs al last van... De dromen zijn me niet allemaal bijgebleven, maar het meest bijzondere was wel degene waarin we op schoolreis gingen en we ons in de bus afvroegen wie de bestemming eigenlijk geregeld had. Niemand dus...


Ik kan me één jaar herinneren dat ik hier helemaal geen last van had. Gek genoeg was dit precies het jaar dat ik wist dat ik de boel absoluut nog niet zo op orde had zoals ik zou willen. Dit was het jaar dat er in de laatste week van de zomervakantie nog een wisseling van duo plaatsvond, er materialen niet op tijd binnen waren, de schoonmaak niet naar tevredenheid was en ga zo maar door. Vreselijk als ik er nu aan terugdenk, maar dat jaar sliep ik van zondag- op maandagnacht geweldig. Waarschijnlijk kon ik het toen loslaten. Het was allemaal sowieso niet zoals ik wilde, dus ik hoefde me er ook niet druk om te maken. Toch zal ik ook dit jaar in deze laatste week van de schoolvakantie weer streven naar perfectie. Plannen genoeg, er heeft al de hele zomer van alles geborreld in mijn hoofd. Nu mag ik het ten uitvoer gaan brengen!

Ik ben natuurlijk benieuwd naar jullie horrorverhalen, maar ook naar tips. Heb jij inmiddels iets gevonden waardoor je die laatste nacht lekker slaapt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten