dinsdag 21 juli 2015

Verjaardag vieren

Het vieren van je verjaardag op school moet een feestje zijn vind ik, ook als je al in de midden- of bovenbouw zit. Daarom was ik een paar jaar geleden op zoek naar iets om het standaard 'taart op digibord-liedje-trakteren' een beetje op te frissen.


In de klas heb ik een feestelijke doos staan, zoiets als hierboven. Hierin zitten om te beginnen de verjaardagskaartjes waar de kinderen uit kunnen kiezen. De kinderen doen dit de dag voor ze hun verjaardag vieren, zodat ik weet waar ik rekening mee moet houden in mijn dagplanning. Hieronder zie je een paar voorbeelden van de kaartjes:


Deze kaartjes zijn deels overgenomen van een andere website, maar ik weet niet meer welke... Als je het weet hoor ik het graag want dan verwijs ik daarheen.

Veel kinderen kiezen voor het kaartje 'ik mag een cadeautje uit de bak kiezen!'. Ik heb een bak met daarin allerlei kleine 'rommeltjes'. Dit zijn de poppetjes die ik krijg bij de supermarkt, een notitieblokje dat ik vind in een la, de goodies van de NOT etc. Het kost me niets maar de kinderen zijn er altijd weer erg blij mee.
Bij mij in de klas zijn daarnaast vooral het aansteken van het sterretje, hard roepen uit het raam en de hele dag schrijven met een gekleurde gelpen favoriet. In de doos zit alles wat we nodig hebben voor de activiteiten. Een pakje sterretjes met een gasaansteker, een verjaardagssjerp, een vlaggenslinger etc. Ik zit er namelijk niet op te wachten om steeds weer alles bij elkaar te zoeken. Ik houd ervan om het mezelf makkelijk te maken!

In het document is ruimte om je eigen kaartjes toe te voegen. Ik hoor het graag als jullie nog leuke aanvullingen hebben. Ik heb aankomend jaar weer een deel van mijn groep van vorig jaar, dus het is leuk als ik met wat nieuws kan komen.

toevoeging: Nazia heeft ook dit soort kaartjes op haar site, in weer een andere uitvoering


3 opmerkingen:

  1. Super leuk Anita, ik ga het dit jaar gebruiken.

    Ik heb eraan toegevoegd:
    - ik ben even juf of meester en geef een 5 woorden dictee (kind mag dan zelf de woorden kiezen)
    - ik mag 1 les aan het bureau van de juf werken.
    - ik mag de hele dag een ballon aan mijn stoel hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De link onder de plaatjes werkt bij mij gewoon. Of bedoel je iets anders?

    BeantwoordenVerwijderen