woensdag 29 augustus 2018

Dagritme Zoem - dagen van de week, maanden en seizoenen.

Wat enorm veel leuke reacties kreeg ik naar aanleiding van mijn vorige bericht! Ik ben heel benieuwd naar jullie foto's als de kaarten in gebruik zijn.

Er werd gevraagd naar kaarten met de dagen van de week, maanden en seizoenen. Zelf heb ik deze niet gemaakt, omdat de oude set nog voldeed.
Ik heb voor jullie een deel hiervan gemaakt met dezelfde rand, maar ook wat linkjes naar bestanden om te gebruiken.

Seizoenen Dit zijn de kaarten die ik zelf ook heb hangen. Ik vind deze al zo leuk en sfeervol dat ikdaar geen andere kaarten voor gemaakt heb. Als je ze toch in dezelfde stijl met polkadots wilt hebben, zou je het format van het wc-bordje kunnen gebruiken in combinatie met deze kaarten.
(de link gaat via de site van 123lesidee, maar volgens mij is dit een verzamelportal. De originele maker kon ik niet terug vinden.

Maanden Juf Thirza heeft leuke kaarten gemaakt voor de maanden waarbij ze bijvoorbeeld Zoem met een sneeuwpop heeft gecombineerd. Omdat hier heel duidelijk haar linkje bij staat tegen oneigenlijk gebruik ga ik deze niet gebruiken om er zelf een versie van te maken en online te zetten. Eventueel zou je dit zelf kunnen doen. Het format van de andere kaartjes is hier perfect voor.
(werkwijze: printscreen van het gewenste plaatje. Dit snijd je bij in Word. Je plakt het in het format. Zorg dat het plaatje ingesteld staat op indeling 'contour'. Typ je gewenste tekst erbij)

Dagen Deze kaartjes heb ik zelf bijgemaakt in het polkadot format.

Getallen  oranje 
Getallen  blauw
Getallen  roze  Ook deze kaartjes heeft iemand al gemaakt. Ook dit is een bestand dat ik 'kaal' op Pinterest vond zonder bronvermelding. Helaas geen geel, maar hopelijk past een van deze kleuren toch bij jouw lokaal. Zelf heb ik kaartjes van geschreven cijfers hangen die mijn oudcollega zelf handmatig gemaakt heeft volgens mij.

Ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb, helaas dus niet alles kant en klaar, maar ik zou er zelf ook niet blij van worden als mijn werk overgenomen wordt zonder vermelding terwijl de maker bekend is.


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten