zondag 26 augustus 2018

Dagritme kaarten Zoem

En weer was het een tijd heel rustig hier. Ruim anderhalf jaar heb ik meer dan fulltime gewerkt. Eerst vanwege een zieke collega, later vanwege een leuk project waar ik voor gevraagd werd. Aankomend jaar sta ik weer vier dagen voor de groep en ben ik de vijfde dag vrij. Of... zoals het in het onderwijs gaat... kan ik de vijfde dag gebruik voor mijn to-do-lijsten en heb ik echt weekend.

Dit jaar speel ik voor het tweede jaar een grote rol in onze groep 3. Ik zal in een latere blogpost nog wel eens uitleggen wat mijn rol op school nu verder inhoudt. Nu ik ruimte in mijn hoofd en agenda kreeg in de vakantie, kreeg ik ook zin om groep 3 meer eigen te maken.

Mijn oud-collega had mooie dagritmekaarten achtergelaten, maar ik liep er tegenaan dat ze te groot waren. Ik gebruik mijn ene whiteboard graag voor andere zaken, dus moet de planning van de hele dag op het ene bord kwijt. Daarom heb ik kaarten gemaakt die nog geen 5 cm. hoog zijn, zodat ik er meer onder elkaar kan plaatsen.
Ik heb de klas zoveel mogelijk in het thema van Zoem de Bij (mascotte VLL) gedaan, omdat ik merkte hoe dol de kinderen vorig jaar op dat figuurtje waren. Verder houd ik gewoon van geel en van stippen, dus vandaar deze vormgeving. Veel figuurtjes heb ik gewoon van Internet, maar ik heb ook onderdelen gebruikt van andere dagritmekaarten van Zoem. Ik ben alleen vergeten om dit bij te houden. Mocht iemand zijn eigen werk herkennen laat het dan even weten, dan kan ik je naam vermelden.

Ik plaats het bestand als Wordversie zodat het te bewerken is naar eigen wens. Het gevaar blijft altijd wel dat er zaken verschuiven omdat je bijvoorbeeld een andere versie van Word hebt. Maar dat is vast wel weer op te lossen. Als je veel kaarten bij gemaakt hebt zou het leuk zijn om ze hier toe te voegen, dan heeft een ander er ook weer wat aan.

Dagritme Zoem downloaden



4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Koken 🥘 het niet zo lang als je het ook niet goed 😊 de eerste 🥇 ooit de

      Verwijderen
  2. Goedemorgen hoi hoi ik ben rer jaar oud was de auto naar het ziekenhuis gebracht en dan moet spelen en ik heb de kinderen een beetje te druk is de kinderen buiten spelen met een andere de auto en dan moet ik heb nog een paar dagen later een evan de eeeeeerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Land van de wetenschappelijke naam van de wetenschappelijke ok 👌 de eerste 🥇 een

    BeantwoordenVerwijderen